Subject: FW: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Jun 2024 15:27:00 +0300

From: Andrei Grigorjev <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 13, 2024 10:33 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>; 
[email-masked]
Subject: RE: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

Tere

Täiendustega eelprojekt on manuses.

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 11 June 2024 08:48
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

Tere,

Edastan liikluskorraldaja vastused kolmele esimesele küsimusele.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Hannes Ristov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 11, 2024 8:40 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

Tere

Pole sellele rohkem kommentaare.

1.	OK
2.	Ok
3.	Ok. Ei pea muutma. Peaasi, et sai tähelepanu juhtida.

Lugupidamisega

Hannes Ristov
Liikluskorraldaja
Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond
55654809
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Indrek Brandmeister < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, June 10, 2024 4:35 PM
To: Andrei Grigorjev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

1.	Tagada elamukinnistutele üle ohutusriba jalgteeühendused jjt-ga.

Elamukinnistud antud tee lõigul on PK 23+50; 31+00; 28+00 juures . Kas 
õigesti saan aru, et lisame nende kohtadesse jalgteeühendused ja muus osas 
lahendus on sobilik?

               jah

2.	Bussipeatuste nihutused korrigeerida õigeks. Näiteks „Külakõrtsi“ ja 
Koolitalu bussipeatus.

Tegemist on olemasolevate bussipeatustega. Indrek, kas oled nõus, kui 
nihutame peatused? Kumba peatust nihutame (kas kergliiklustee poolt või 
teisel pool  teed?)

               Jalgrattatee pool jätta samasse asukohta

3.	PK 18+00 põrkepiire: Erinevatel piirdetootjatel on erinevad katsetatud 
pikkused piiretel, seega ei saa päris kindlalt ette kirjutada piirde 
pikkust. See miinimum pikkus võib varieeruda siin 40-st kuni 60 m-ni 
erinevatel tootjatel.

Ei saanud märkusest aru. Kui projektis on ette nähtud  piire pikkusega 45 m 
ja  piiret sellise katsetatud pikkusega on võimalik hankida, miks peame 
andma ebamäärast lahendust (40…60 m?)? Kas ehitaja ei pea ehitama projekti 
järgi ja kas projekteerija ei pea eelistama konkreetseid lahendusi? Või mis 
oli märkuse mõte?

               Jääb viide hankes et tuleb leida sellise pikkusega piire või 
analoogtoode. Ei pea projekti muutma

4.	Mahasõitude ristumisel kergliiklusteega tuleb arvestada mahasõidu katte 
serva kulumise ja murdumisega,  mistõttu on vajalik teha mahasõitude kate 
teha vähemalt 1m kergliiklusteest pikemaks.  See aitab vältida ühtlasi 
kruusa kandumist kergliiklusteele.

Ok, kontrollime üle, et igal pool MS asfaltkatte laius oleks min 1 m 
kergliiklusteest pikem.

               nõus

5.	Lõikudes, kus KLT on projekteeritud riigitee muldesse ja/või KLT on 
osaliselt süvendis, palun näidata sademevete ärajuhtimise tagamiseks 
vertikaalplaneering mahasõitude kokkuviimisel riigiteega.

Vertikaalplaneerimine on esitatud joonistel TL-4-01…03 . Kas õigesti saan 
aru, et soovite näha olemasoleva maantee vertikaalplaneerimist? Palun 
täpsustada. Juhin tähelepanu, et EP vertikaalplaneerimine ei ole lõplik ja 
seda täpustatakse põhiprojektis.

               Jah, täpsem vertikaalplaneerimine tehakse põhiprojektis

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

TEL  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.sauevald.ee> www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, 7 June 2024 15:29
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Indrek Brandmeister < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

Tere,

Edastan läbivaatamise märkused, esimesed kolm on piirkondliku 
liikluskorraldaja tähelepanekud.

6.	Tagada elamukinnistutele üle ohutusriba jalgteeühendused jjt-ga.

Elamukinnistud antud tee lõigul on PK 23+50; 31+00; 28+00 juures . Kas 
õigesti saan aru, et lisame nende kohtadesse jalgteeühendused ja muus osas 
lahendus on sobilik?

               jah

7.	Bussipeatuste nihutused korrigeerida õigeks. Näiteks „Külakõrtsi“ ja 
Koolitalu bussipeatus.

Tegemist on olemasolevate bussipeatustega. Indrek, kas oled nõus, kui 
nihutame peatused? Kumba peatust nihutame (kas kergliiklustee poolt või 
teisel pool  teed?)

               Jalgrattatee pool jätta samasse asukohta

8.	PK 18+00 põrkepiire: Erinevatel piirdetootjatel on erinevad katsetatud 
pikkused piiretel, seega ei saa päris kindlalt ette kirjutada piirde 
pikkust. See miinimum pikkus võib varieeruda siin 40-st kuni 60 m-ni 
erinevatel tootjatel.

Ei saanud märkusest aru. Kui projektis on ette nähtud  piire pikkusega 45 m 
ja  piiret sellise katsetatud pikkusega on võimalik hankida, miks peame 
andma ebamäärast lahendust (40…60 m?)? Kas ehitaja ei pea ehitama projekti 
järgi ja kas projekteerija ei pea eelistama konkreetseid lahendusi? Või mis 
oli märkuse mõte?

               Jääb viide hankes et tuleb leida sellise pikkusega piire või 
analoogtoode. Ei pea projekti muutma

9.	Mahasõitude ristumisel kergliiklusteega tuleb arvestada mahasõidu katte 
serva kulumise ja murdumisega,  mistõttu on vajalik teha mahasõitude kate 
teha vähemalt 1m kergliiklusteest pikemaks.  See aitab vältida ühtlasi 
kruusa kandumist kergliiklusteele.

Ok, kontrollime üle, et igal pool MS asfaltkatte laius oleks min 1 m 
kergliiklusteest pikem.

               nõus

10.	Lõikudes, kus KLT on projekteeritud riigitee muldesse ja/või KLT on 
osaliselt süvendis, palun näidata sademevete ärajuhtimise tagamiseks 
vertikaalplaneering mahasõitude kokkuviimisel riigiteega.

Vertikaalplaneerimine on esitatud joonistel TL-4-01…03 . Kas õigesti saan 
aru, et soovite näha olemasoleva maantee vertikaalplaneerimist? Palun 
täpsustada. Juhin tähelepanu, et EP vertikaalplaneerimine ei ole lõplik ja 
seda täpustatakse põhiprojektis.

               Jah, täpsem vertikaalplaneerimine tehakse põhiprojektis

11.	Lisada selgitus seletuskirja, et riigitee muldesse ehitamiseks vajalikud 
geoloogilised uuringud koostatakse põhiprojekti mahus.

Ok. lisame

12.	Täpsustada seletuskirjas 1.7.2 Sademevee ärajuhtimise lahendus JJT 
põikkallet- Lillemäe, Tammemäe, Mõisamaa kinnistute juures Jalgratta-ja 
jalgtee põikkalle ei ole maantee suunas.

Ok, kontrollime üle.

4. Täpsustada Pos 6 IKÕ ala (kuni sõidukipiirde teljeni).

OK, parandame.

Lugupidamisega

Krista Einama

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 4, 2024 12:48 PM
To: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) (km 0,41-4,06) külgneva JJT 
rajamise ehitusprojekt, II etapp, liikluskorraldus km 1,07-4,06

Tere,

Palun arvamust riigitee 11247 Ääsmäe-Hageri tee liikluskorraldusele lõigus 
km 1,07-4,06. (Liikluskorraldus kolmel lehel ja seletuskiri).

Materjalid: 
<file://mts.local/dfs$/TRAM_projektipank/TTO_Projektid/5%20JJT%20ja%20valgustus/11247_0,41-4,06_Ääsmäe-Hageri_JJT/2024.06-II%20etapp%20kooskõlastamiseks> 
Z:\TTO_Projektid\5 JJT ja 
valgustus\11247_0,41-4,06_Ääsmäe-Hageri_JJT\2024.06-II etapp 
kooskõlastamiseks

Mul on palve, äkki jõuad 7.juuniks - mul siis tähtaeg.

Oleme I etapi kooskõlatanud, kui peab vaatama, et samasugune LK oleks. 
Kooskõlastus 
<file://mts.local/dfs$/TRAM_projektipank/TTO_Projektid/5%20JJT%20ja%20valgustus/11247_0,41-4,06_Ääsmäe-Hageri_JJT/2024.04.23-kooskõlastamine/teeprojekt> 
Z:\TTO_Projektid\5 JJT ja 
valgustus\11247_0,41-4,06_Ääsmäe-Hageri_JJT\2024.04.23-kooskõlastamine\teeprojekt

Tänuga

  Krista